دور از وطن

یادداشت های یک ایرانی دور از وطن

مقایسه تعطیلات اینجا و ایران

سلام دوستان

واقعا شرمنده همتون هستم که این مدت نتونستم آپ کنم.راستش مطلب مفیدی به ذهنم نمی رسید یا اینکه ترجیح میدادم تو اینترنت کارهای دیگه ای بکنم.ولی همه نظرات رو دنبال میکردم و از این همه لطف و محبت سپاسگذارم.

امروز میخوام تعطیلات اینجا و ایران رو مقایسه کنم هر چند ممکنه برای خیلی از دوستان تکراری باشه:

اول از همه اینکه یک سال رو همون ۳۶۵ روز در نظر میگیریم.(حالا یکی ذو روز کم و زیاد فرقی نمیکنه).بعد اینکه هر سال ۵۲ هفته داره که با این حساب ۵۲ تا جمعه برای ایران و ۱۰۴ تا شنبه و یکشنبه برای اینجا در نظر میگیریم.(هر چند بعضی از شرکت های خصوصی یا دولتی در ایران پنجشنبه ها هم تعطیلند.)

یکی دیگه اینکه دقیقا ۲۵ روز تعطیلی تو تقویم های ایرانی ثبت شده(از عید نوروز تا ملی شدن صنعت نفت).تو تقویم های اینجا هم دقیقا ۱۲ روز به عنوان تعطیلات رسمی ثبت شده.(البته این رو هم در نظر میگریم که چه در ایران و چه در اینجا،هیچکدام از این با تعطیلات آخر هفته مصادف نشوند).

حالا اگر یه جمع ساده انجام بدیم می بینیم که در استرالیا ۱۱۶روز تعطیله و در ایران ۷۷ روز (البته اگر پنجشنبه رو هم در ایران تعطیلی به حساب بیاریم میشه ۱۲۹ روز ولی چون تو تقویم ثبت نشده،نمیشه بهش اعتماد کرد)

* این آمار بر اساس تقویم ها هستش و هر چند که تعطیلات کریسمس یا نوروز رو باید بیشتر به حساب بیارم تا دقیق تر بشه بررسی کرد ولی قصدم این بود که تنها یک نگاه اجمالی به این موضوع داشته باشیم و بس*

در پایان اگر اشکالاتی می بینید خوشحال میشم اونارو بخونم.   

10 پاسخ به “مقایسه تعطیلات اینجا و ایران

  1. یاسی 10 آوریل 2010 در 22:10

    ssssssssssssaaaaaaaaaallllllammmmmmmmm
    khobi?
    bazam mese hamishe 20,20 aslan eshkali ham nadre.
    be manam sar bezan

  2. محمد 11 آوریل 2010 در 03:11

    سلام دوست عزيزم.اول از همه ذوق و سليقه ي زيبات رو تحسين ميکنم.

    [دست][دست][دست]. خيلي با وبت حال کردم.[قهقهه][قهقهه][قهقهه][قهقهه]

    خيلي به دردم خورد. از کارت خوشم اومد.[نيشخند][نيشخند][نيشخند]

    اسم من محمد هستش.

    ازت ميخوام به وبلاگ من هم سر بزني [ماچ][ماچ]

    من وبلاگ تفريحي جوک و اس ام اس دارم.

    تمايل دارم با هم تبادل لينک کنيم.منتظرم

    [خداحافظ][خداحافظ][خداحافظ]

  3. محمد 11 آوریل 2010 در 16:03

    سلام دوست عزیز سال نو مبارک من شما را لینک کردم اگر لینک کنید ممنون میشوم.موفق باشید.

  4. yas 13 آوریل 2010 در 07:17

    salammmmmmmmmmmm chetorii?belakhareee matlab neveshtii jaleb bod

  5. adonia 15 آوریل 2010 در 04:15

    سلام. ببخشید که نتونستم زودتر بیاممممممم. خیلی جالب بود
    دیگه می گن ایران خیلی تعطیلات دارههههههه.
    منم آپممممممممم بدو بیااااااااا

  6. گالري طراحي عبدالله منفرد 23 آوریل 2010 در 03:45

    سلام عبدالله جان اميدوارم كه خوبي .
    اينم وبسايت جديدم ! منتظرم بياي

  7. yas 28 آوریل 2010 در 13:35

    salamm chera up nemikoniiiiiiiiiiiiiiiiii

  8. adonia 28 آوریل 2010 در 17:34

    سلام. چرا آپ نمی کنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  9. روانشناس 29 آوریل 2010 در 06:40
  10. پریسا مامان نازنین 3 مه 2010 در 21:07

    با سلام خوبید – ممنون از اطلاعات دقیقتون

